
- To wydarzenie minęło.
Inwestycje w Hotelarstwie
13 kwietnia

Szkolenie przeznaczone dla:
- osób/inwestorów zainteresowanych uruchomieniem hotelu lub restauracji
- właścicieli hoteli lub restauracji, planujących rozbudowę lub rozszerzenie działaności
- dyrektorów, nanagerów hoteli i restauracji.
Cele szkolenia/korzyści dla uczestników:
- zdobycie niezbędnej wiedzy związanej z inwestowaniem na rynku hotelarskim (analiza rynku i lokalizacji)
- wskazanie istotnych elementów operacyjnych przy planowanej inwestycji
- przedstawienie regulacji prawnych występujących w hotelarstwie,
- przedstwaienie narzędzi ułatwiających skuteczną analizę planowanej inwestycji.
- przedstawienie analizy kosztów inwestycyjnych, prognozowanej stopy zwrotu, wskaźników inwestycyjnych
- wskazanie źródeł finansowania
Informacje o szkoleniu
Miejsce: Sala konferencyjna, Hotel Mercure Opole
Termin szkolenia: 13.04.2018 r.
Termin składania zgłoszeń: od 30.01.2018 r.
Firma szkoląca: Biznes Square Aleksandra Brodziak
Prowadzący: Jerzy Miklewski – Szanowany i ceniony na rynku polskim, ekspert w zakresie inwestycji hotelarskich.
-właściciel i Prezes Zarządu PROJEKT HOTEL Sp. z o.o. w Warszawie
-partner w organizacji AKADEMIA INWESTORÓW HOTELARSKICH UKRAINA
-partner w firmie PROJEKT HOTEL BIAŁORUŚ
-partner w firmie FORTECH CONSULTING w Warszawie
Ilość uczestników: Szkolenie prowadzone będzie w grupie do 20 osób
Czas trwania: 8 godzin.
Koszt: 350,00 zł brutto/osoba
Metody i narzędzia pracy:
- Wykład wraz z prezentacją
- Analiza przypadku – analiza dokumentów z różnych inwestycji hotelowych (planów architektonicznych, regulaminów, struktur organizacyjnych, dokumentów finansowych, biznesplanów itp.) -prezentacja wybranego obiektu hotelarskiego jako przykładu dobrych i złych praktyk
- Dyskusja z uczestnikami
Program Szkolenia
1. Planowanie Inwestycji w hotelarstwie
- Harmonogram działań „Od pomysłu do otwarcia hotelu”
- Wybór likalizacji na budowę hotelu
- Podejmowanie decyzji. Budować nowy czy modernizować ?Jak efektywnie rozbudować niedokończoną inwestycję?
- Znaczenie opinii doświadczonego hotelarza i architekta przed podejmowaniem kluczowych decyzji
- Jaki typ hotelu budować ze względu na położenie geograficzne, możliwości budowlane, logistyczne i konkurencję, możliwości finansowe
- Pierwsze kroki formalno-prawne przed rozpoczęciem inwestycji
2. Biznes Plan –prognozowanie kosztów i przychodów, analiza opłacalności.
- Warianty biznesplanów dla różnych typów hoteli (biznesowy, turystyczny)
- Koszty planowanej działalności hotelowej- struktura kosztów i ich korelacja z przychodami
- Jak prognozować przychody z poszczególnych działalności hotelu
- Analiza opłacalności? Analiza biznesplanu, analiza wskaźników
- Możliwości wsparcia inwestycji ze źródeł zewnętrznych
3. Etap budowy, rozbudowy, remontu- kluczowe kwestie
- Analiza projektu budowlanego hotelu,, analiza funkcjonalności hotelu , analiza rzutów poszczególnych kondygnacji
- Prawne aspekty budowy obiektu hotelowego
- Na co zwrócić uwagę w czasie trwania budowy, remontu hotelu
4. Niezbędna działania przed Otwarciem hotelu.
- Rekrutacja pracowników- zakresy obowiązków, struktury organizacyjne, budowanie działów
- Obowiązki właściciela Hotelu wynikające z przepisów praw- kluczowe kwestie
- Tworzenie dokumentacji hotelowej informatorów, regulaminów, instrukcji, druków
- Zabezpieczenie interesu właściciela hotelu
5. Szczegółowa analiza działalności hotelu po pierwszym roku
- Ocena działania hotelu po roku działalności- na co zwrócić uwagę
- Wdrażanie działań naprawczych, korygujących- zasady postępowania
Metody ewaluacji
- Panel dyskusyjny Trenera i uczestników. Dyskusja na temat doświadczeń, wiedzy, osób uczestniczących w szkoleniu
- Ankieta oceny szkolenia