
- To wydarzenie minęło.
Podstawowy kurs kelnerski
16 marca
Grupa docelowa:
Pracownicy restauracji, małej gastronomi, firm cateringowych.
Cele szkolenia:
Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.
Korzyści ze szkolenia:
Nabycie praktycznej wiedzy w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.
Metody prowadzenia szkolenia:
Zajęcia mają charakter praktyczny. Teoria służy jedynie wprowadzeniu w temat. Wszystkie zagadnienia stają się w ten sposób przedmiotem ćwiczeń i stanowią źródło głębszej obserwacji i analizy. Zakres ćwiczeń jest elastycznie dostosowywany do specyfiki pracy danej grupy uczestników szkolenia.
- prezentacja
- dyskusja
- metody aktywne i ćwiczenia praktyczne
Prowadzący: Jan Jakimowicz
- Członek Stowarzyszenia Kelnerów Polskich- przedstawiciel regionu Opolskiego
- Trener z zakresu obsługi gościa restauracyjnego
- Prowadzący warsztaty kelnerskie w Szkołach, Hotelach, Restauracjach
- Juror Konkursów i Mistrzostw kelnerskich
- Absolwent Krakowskiej Szkoły Restauratorów
- Laureat prestiżowych konkursów kelnerskich
Miejsce Szkolenia: Hotel Mercure Opole
Termin Szkolenia: 16.03.2018 r.
Cena: 350,00 zł brutto/osoba
Program
1. Organizacja restauracji
- Od czego zależy sukces restauracji
- Początek dnia w restauracji
2. Organizacja pracy na stanowisku kelner
- Cechy profesjonalnego kelnera
- Zakazy dla kelnera
- Wyposażenie kelnera
3. Przygotowanie Sali restauracyjnej do obsługi gościa
- Rozkładanie obrusu
- Serwety płócienne, flizelinowe i papierowe
- Zastawa stołowa, sztućce
4. Podstawowa znajomość obsługi
- Podstawowa zasada noszenia zastawy
- Prawidłowe nakrycie stołu
- Znaczenie ułożenia sztućców
- Kierunek obsługi kelnerskiej
- Protokół dyplomatyczny
- Kolejność obsługi Gości i obsługa gościa „od wejścia”
- Rodzaje serwisów
5. Etnologia Wina
- Co to jest wino?
- Sommelier
- Od czego zależy jakość wina, rodzaje winorośli, podstawowe szczepy
- Temperatura podawania, dobór wina do dań, jak podawać wino
- Dekantacja
- Jak podawać wina musujące: tradycyjne i Saberage(un sabre)
- Serwis wina
Podczas szkolenia uczestnicy będą uczestniczyć w scenkach sytuacyjnych, będą odgrywać role związane ze swoją codzienną pracą. Dla chętnych uczestników możliwe jest nagranie Video i analiza zachowań przez profesjonalistów.
Metody ewaluacji
- Uczestnicy w trakcie szkolenia będą uczestniczyć w scenkach sytuacyjnych, będą odgrywać role związane ze swoją codzienną pracą (obsługa gościa, serwis posiłków). Dla chętnych uczestników możliwe jest nagranie video i analiza zachowania przez profesjonalistów.
- Ankieta oceny szkolenia